Kuopion kaupungin markkinointijohtaja, jonka aikakaudella Kuopio on noussut kärkisijoille suomalaiskaupunkien vetovoimaisuutta ja mainetta mittaavissa tutkimuksissa.
“Olen toiminut kymmenen vuotta Kuopion markkinointijohtajana vastaten kaupungin markkinoinnin, viestinnän ja kaupunkitasoisen asiakaspalvelun kehittämisestä. Ydinajatukseni on, että kaikki hyvä jota teemme kuopiolaisten hyväksi, sataa lopulta myös vetovoimaksi Kuopiolle. Kaikki lähtee tyytyväisistä kuopiolaisista. Olennaista on, kuinka toimimme kaupungissamme hyvällä yhteispelillä samaan suuntaan. Siksi työni on vahvasti toimintaa kumppanuusverkostoissa.”
“Yksi ammatillinen intohimoni on olla tekemässä Hyvinvoiva Kuopio 2030 -ohjelmaa. Sen tavoitteena on muuttaa hyvinvoinnin edistämisen toimintakulttuuria ja löytää keinoja kuopiolaisten hyvinvoinnin parantamiseen. Ohjelmassa keskitytään hyvän elämän elementteihin.”
Palveleva johtaminen
Kuopio on noussut kärkisijoille suomalaiskaupunkien vetovoimaisuutta ja mainetta mittaavissa tutkimuksissa. Veto- ja pitovoima on myös monen kasvuhaluisen yrityksen menestystekijä. Johtamisen Vaikutus -webinaarin vieraaksi 5.3. saapui Kuopion kaupungin markkinointijohtaja Kirsi Soininen, jonka kanssa keskustelimme palvelevasta johtamisesta ja siitä, kuinka kaikkien omistamaa kaupunkibrändiä kehitetään.
- Mistä vetovoimaisuus syntyy? Kuinka se käännetään pitovoimaksi?
- Mitä tarkoittaa palveleva johtaminen kaupunkikontekstissa?
- Mitä on tunnelmajohtaminen, ja miksi siitä kannattaa kiinnostua?
Ja tietysti kysyimme, millaisen johtamisen jäljen Kirsi Soininen haluaa jättää? Webinaaria isännöi Talentreen executive coach Hannu Laakkonen. #johtamisenvaikutus
Piditkö näkemästäsi? Katso myös webinaarin Jälkilöylyt Kirsin kanssa!
